Et legeredskab, der udfordrer de fysiske grænser og opfordrer børn til at søge spænding i bevægelse. Noget der udvikler balancen og fremmer den sociale interaktion. De forskellige niveauer opbygger spændingen i bevægelsen ’Op’ og udløser den i bevægelsen ’Ned’.
This playground equipment develops balance and promotes social interaction, and children seek out excitement in the movement and challenge the physical boundaries. The various levels build up excitement in the movement ‘Up’ and release it in the movement ‘Down’.
Legen skal forstås gennem børnene – for legeredskaber har kun legeværdi, hvis børnene gider bruge dem! Corona kunne have været en pind i hjulet for designerens møde med børnene. Hun fik dog skabt et rum for leg på Skype, hvor der blev bygget med LEGO, kørt på løbehjul og snakket.Det var med til at designe et spændende og udfordrende legeredskab.
Play must be seen through the eyes of children, and playground equipment only has a play value if children can be bothered to use it! The Corona pandemic could have thrown a spanner in the works of the designer’s collaboration with the children. Even so she managed to create a space for play on Skype, where the children used LEGO bricks, ran on scooters and talked. All this contributed to the design of an exciting and challenging piece of play equipment.
Dette legeredskab er skabt til at styrke den frie leg, da børns fantasi er grænseløs. Formen er ikke defineret på forhånd, og det giver plads til, at børnene kan udfolde og udvikle deres egen lege.
Children’s imagination is limitless. This piece of play equipment has been created in order to encourage free play. The shape is not pre-determined but let’s children express themselves and develop their own games.