Sojourns in Society

Design for People
Fashion and Textile Design
HVAD?

Denne kunstinstallation er et billede på livet som midlertidig udenlandsk studerende i Kolding og det fællesskab, man samles i. Installationen illustrerer både de relationer, der skabes i fællesskabet, men også de barrierer, den enkelte studerende møder i sine omgivelser.

WHAT?

This art installation is an image of life as a temporary foreign student in Kolding and the community one is part of. The installation illustrates both the relationships that are created in the community, but also the barriers that the individual student encounters in his or her surroundings.

HVORDAN?

Med sin baggrund inden for tekstildesign er designeren nysgerrig efter at undersøge, hvordan materialer og deres udformning kan være med til at fortælle historien om de involverede deltagere i projektet. Samtidig udforskes det, hvordan den fysiske tilstedeværelse i et miljø kan være med til at skabe et tilhørsforhold til stedet – og til kulturen.

HOW?

With her background in textile design, the designer is curious to investigate how materials and their design can help to tell the story of the participants involved in the project. She also explores how the physical presence in an environment can help to create a sense of belonging to the place – and to the culture.

HVORFOR?

Projektet er et eksempel på Kritisk Design, og forsøger at forstå, hvordan internationale studerende i Kolding tilpasser sig livet som ung verdensborger i transit mellem flere destinationer i livet.

WHY?

The project is an example of Critical Design, which attempts to appreciate how international students in Kolding adapt to life as young citizens of the world in transit between several destinations in life.

Project number

Sojourns in Society