HabiCave

)
Design for People
HVAD?

HabiCave er en sansestimuli-hule, der med ro og påvirkning af sanserne kan give bedre trivsel og velvære hos børn i grundskolen. Her kan barnet trække sig tilbage for først at aflade i et fredeligt rum og derefter genfinde energien med spændende sanseindtryk.

WHAT?

HabiCave is a cave of sensory stimuli that projects calm and invigorates the senses thus promoting the well-being and happiness of primary school children. Here the child can retreat to first unwind in a peaceful space and then recharge her “batteries” with exciting sensory impressions.

HVORDAN?

Lyd- og lyseffekter, bevægelser og en omfavnende kuglemadras er nogle af de elementer, der stimulerer børnene i den bæredygtige sansehule. Hulen er bygget af filt, baseret på genbrugsplast fra verdenshavene.

I udviklingsprocessen har designeren inddraget både feltstudier, eksperimenter og forskning fra bl.a. demensbehandling  og psykiatri.

HOW?

Sound and light effects, movements and a super cosy ball bed are some of the elements that stimulate the children in the sustainable sensory cave. The cave is made of felt, developed from recycled plastic from the world’s oceans.

Field studies, experiments, dementia research and psychiatry have been incorporated into the designer’s development process.

HVORFOR?

I dagens folkeskole bombarderes børn med støj og uro, og trivslen er i frit fald, ikke mindst efter den seneste folkeskolereform. Hulen er et bæredygtigt bud på en kilde til ro og velvære.

WHY?

In the primary school of today the children are bombarded with noise and turmoil, and their well-being is in free fall, not least after the most recent primary school reform. The cave offers a sustainable source of tranquillity and well-being.

Højer Møbler
Project number